پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227139
جاماندگان از قطار انقلاب به دنبال تحريف خط امام و راه و رسم انقلابي هستند
تاریخ انتشار : 1395/09/04 10:58:53
نمایش : 1117
از يک سو اصلي ترين حربه دشمن نفوذ فکري و سياسي است که تغيير در باورها و رفتارهاي انقلابي مردم و مسئولين را نشانه رفته و از ديگر سو صف جاماندگان از قطار انقلاب را مشاهده مي کنيم که هم به واسطه وابستگي به دنيا و هم خستگي از راه مبارزه و هم ترس از هيمنه ي دشمن باهم متحد شده اند و دنبال تحريف خط امام و راه و رسم انقلابي هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در آستانه هفته بسيج، عباس اسلامي معاون فرهنگي اجتماعي سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع)  چهارمحال و بختياري در گفت و گوي صميمي با خبرنگار جهانبين نيوز به تشريح برنامه هاي هفته بسيج و اهميت آن پرداخته است.

جهانبين نيوز: به عنوان اولين سوال چرا هفته بسيج در سال ۹۵ تحت عنوان "بسيج انقلابي و خدمتگزار" ناميده شده است؟

اسلامي: شرايط کنوني انقلاب اسلامي بسيار حساس و پيچيده است از يک طرف صف طويل جبهه دشمنان انقلاب اسلامي شامل دنياپرستان، جنايتکاران و قدرت طلبان سرتاسر عالم است که اين تقابل به قدري نا متقارن است که رهبر انقلاب شرايط کنوني را با جنگ احزاب مقايسه کردند.

از يک سو اصلي ترين حربه دشمن نفوذ فکري و سياسي است که تغيير در باورها و رفتارهاي انقلابي مردم و مسئولين را نشانه رفته و از ديگر سو صف جاماندگان از قطار انقلاب را مشاهده مي کنيم که هم به واسطه وابستگي به دنيا و هم خستگي از راه مبارزه و هم ترس از هيمنه ي دشمن باهم متحد شده اند و دنبال تحريف خط امام و راه و رسم انقلابي هستند.

امروز با خطري در نسل اول انقلاب و ياران امام روبرو هستيم که از انقلابي بودن خسته شده اند ظاهر آنها ديني اما باطن انها غير ديني است و هيچ دغدغه اي نسبت به نظام و انقلاب و اسلام ندارند؛ لذا به تعبيري امروز پرواز انقلاب را نشانه گرفتند.

در دهه چهارم انقلاب که دهه پيشرفت و عدالت است و انقلاب اسلامي مي رود تبديل به يک الگو جهاني شود عده اي در داخل و عده اي دربيرون به دنبال اين هستند که انقلاب اسلامي در درون مرزها بماند و تحريف شود و ديگر چيزي به عنوان انقلاب اسلامي نداشته باشيم لذا حضرت آقا به عنوان سکان دار انقلاب اسلامي از يک سال گذشته به دليل احساس خطري که نسبت به انقلاب اسلامي داشتند بر موضوع انقلابي گري تمرکز جدي دارند لذا يکي از کليد واژه هاي پر تکرار رهبر انقلاب بحث انقلابي گري است که مي توان اين کليد واژه را يک ابر گفتمان ناميد که ذيل آن گفتمان هايي مانند اقتصاد مقاومتي، جهاد کبير و... معنا و مفهوم مي يابد.

به نظر مي رسد که موضوع انقلابي گري در دستور کار همه دلسوزان و انقلابيون کشور بايد قرار بگيرد از طرفي بسيج خود مولود انقلاب است و بر موازات انقلاب حرکت کرده و در اين سال ها اگر موفقيتي بوده بخشي از آن مرهون زحمات بسيج در همه عرصه ها است لذا شعار محوري که امسال براي هفته بسيج انتخاب نمودند "بسيج انقلابي و خدمتگزار" است که محوريت همه ي برنامه ها بر پايه ي اين شعار است.

جهانبين نيوز: به نظر شما آيا بسيج توانسته است خود را به عنوان يک الگو در جهان عرضه کند و يا در مرزهاي جمهوري اسلامي باقي مانده است؟

اسلامي: عده اي در درون مرزها هستند که معتقدند که ما در سال ۵۷ انقلاب کرديم و امروز جمهوري اسلامي داريم و انقلاب به پايان رسيده است در حالي که مگر مي شود انقلاب اسلامي به پايان برسد کف خواسته هاي ما از انقلاب جمهوري اسلامي و سقف خواسته هاي ما ظهور و تمدن نوين اسلامي است در حالي که شيخ زکزاکي به عنوان يکي از فرزندان روح الله در آفريقا انقلابي ايجاد کرده است مگر مي توان گفت انقلاب به پايان رسيده است امروز وقتي به کشورهاي ديگر نگاه مي کنيم مي بينيم الگوي بسيج در همه کشورها در حال نهادينه شدن است، بسيج از مرزهاي جمهوري اسلامي گذر کرده و صادر شده است امروز گروه حشد الشعبي در عراق، بسيج مردمي در سوريه، انصارالله يمن، جنبش مردمي در بحرين، تيپ فاطميون در افغانستان، تيپ زينبيون در پاکستان، تيپ حيدريون در عراق تشکيل شده و انشاالله در آينده نزديک در اروپا و امريکا تشکيل بسيج را خواهيم داشت و اين نقطه آغاز راه است و قرار است پرچم به دست صاحب اصلي اش برسد و حکومت جهاني شکل بگيردوهمه ي دنيا را دربر بگيرد.

جهانبين نيوز: از نظر شما شاخص هاي انقلابي گري کدامند؟

اسلامي: رهبر انقلاب زماني که بحث انقلابي گري را مطرح کردند بخاطر آنکه اين شعار به انحراف کشيده نشود و کساني قصد سوءاستفاده نداشتند باشند خودشان اين شاخص ها را براي جامعه معرفي و تبيين کردند که اين شاخص ها را هر کسي داشته باشد انقلابي است که اين شاخص ها شامل: ۱- پايبندي به ارزش ها و مباني اساسي اسلام ۲- همت بلند براي رسيدن به آرمان ها ۳- پايبندي به استقلال ۴- حساسيت در برابر دشمن ۵- تقواي ديني و سياسي که هرکس اين پنج ويژگي را داشته باشد يک انقلابي است.

جهانبين نيوز: اهم برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي بسيج را توضيح دهيد؟

اسلامي: تقريبا در سال ۹۵ تعداد برنامه هاي مصوب در استان بيش از ۱۰۰ عنوان برنامه بوده است که اين برنامه ها در محورهاي مختلف در حال انجام است برنامه هاي ميداني که مهم ترين برنامه ها هستند مانند شبکه روشنگري با هدف تبيين گفتمان انقلاب و خط امام و رهبري با تربيت مبلغان و مروجان و مدرسين تا سطح پايگاه هاي مقاومت بسيج اين گفتمان را تبيين مي کنند و از ابزارهايي مانند شبکه هاي اجتماعي و همچنين ابزارهاي هنري و... در اين موضوع بهره مي برند. بخش ديگري از برنامه هاي ميداني معاونت فرهنگي اجتماعي سپاه استان برنامه هاي بومي محلي است که در قالب شناسايي تفرجگاه هاي سطح استان برگزار مي شود که حدود ۲۳ کانون گردشگري در سطح استان فعال شده اند و چون بسيج از دل مردم بيرون آمده است بسياري از برنامه ها را در بين مردم اجرا مي کند که اين برنامه ها شامل نماز جماعت،معرفي الگوهاي بسيج، معرفي محصولات فرهنگي، رفع شبهات، عضو گيري، فضاسازي محيطي مي باشد و از ديگر برنامه ها مي توان به شناسايي محلات آسيب ديده از لحاظ فرهنگي و برنامه ريزي جهت محروميت زدائي و ارتقا سطح فرهنگي محلات اشاره کرد.

برنامه هائي تحت عنوان معرفي تشييع لندني، معرفي اسلام آمريکائي، شناسائي و کار فرهنگي در مناطق مستضعف فکري، ساخت و توليد مستند، فضاسازي شهري تحت عنوان بيلبوردهاي تبليغي در سطح شهر، ايجاد مرکز تخصصي آواها و نواها، توليد محتوا براي مرکز تلويزيوني بسيج بخش کوچکي از برنامه هاي فرهنگي اجتماعي اين معاونت است.

جهانبين نيوز: در هفته ي بسيج چه برنامه هاي براي برگزاري ترتيب داده شده است؟

اسلامي: برنامه هاي هفته بسيج تحت پنج عنوان فرهنگي، جذب و سازماندهي، عمراني، خدماتي و اعزام راهيان نور در هفته بسيج برگزار خواهد شد.

در فعاليت هاي فرهنگي برنامه هايي مانند برگزاري يادواره شهدا، آبروي محله، فضاسازي محيطي، برگزاري نشست هاي سياسي و روشنگري با محوريت گفتمان ولايت، سرکشي از خانواده هاي شهدا و جانبازان و بسيجيان پيشکسوت، ديدار و عيادت از سالمندان و مسابقات فرهنگي و ورزشي برگزار مي شود.

در برنامه هاي جذب و سازماندهي مشاوره چگونگي جذب در ميعادگاه نماز جمعه و توزيع اقلام فرآيند جذب پيش بيني شده است.

در برنامه هاي عمراني افتتاح ۷۰ پايگاه بسيج و هفت مورد کلنگ زني برنامه ريزي شده است و در برنامه هاي خدماتي پرداخت وام هاي اشتغال زايي ارسال ۱۳۰ گروه جهادي، اجراب پروژه هاي محروميت زدائي و مرمت مانند احداث يک باب مدرسه، ۱۱ مورد آب رساني روستائي، ۹ مدرسه، ۱۲ خانه نيازمند، يک خانه عالم ۳ مورد عمران مسجد و نهايتا در برنامه اعزام راهيان نور به صورت دانشجوئي، دانش آموزي و عموم مردم براي بيش از ۱۵۰۰۰ نفر در هفته بسيج در نظر گرفته شده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html